入門ガイド
•
出張管理者
元社員が予約した旅行をキャンセルできますか?
元社員が予約した旅行をキャンセルできますか?
Reservations that are associated with former employees with unconfirmed email addresses and charged to your company’s payment method can be canceled.
To do this:
- Log in to your Airbnb account and go to your Airbnb for Work dashboard
- Click the notifications icon in the navigation bar
- Under Pending employee requests, click Unconfirmed employees
- Select the former employee in the list
- Click Review trip
- From the trip itinerary, click Request to cancel trip
- Add a note to your cancellation request, then click Send request
Our community support team will reach out to you once they have reviewed your cancellation request. The cancellation is subject to that listing’s cancellation policy.
Otherwise, if the traveler booked the trip using a personal payment method, you can remove them from your Airbnb for Work program. This won’t cancel their trip, but will prevent them from booking future trips that are paid for by your company. Find out how to remove someone from your program.
この記事は役に立ちましたか?
関連記事
- ゲスト
酌量すべき事情ポリシーは、新型コロナウイルスの世界的大流行下における予約に適用されますか?
新型コロナウイルスの世界的大流行に関連する酌量すべき事情ポリシーについて情報をご覧いただけます。 - 出張管理者
Airbnbビジネスプログラムの予約をホストがキャンセルした場合
ホストが予約をキャンセルした場合、Airbnbから出張者にメールで案内します。再予約は出張者自身ですることも、出張管理者が代行することもできます。 - ホスト
ホスト側から進行中の予約を変更またはキャンセルする
残りの予約をキャンセルする必要がある場合は、必ずゲストにメッセージで事情を伝えた上で、Airbnbまでご相談ください。
予約やアカウントなどのヘルプ記事を参照しましょう。
ログインまたは登録