「メッセージ」タブを最大限に活用する
「メッセージ」タブは、Airbnbの受信トレイのことです。ホスティング、旅行、サポートに関するメッセージをすべて一箇所で確認できます。「メッセージ」タブでは、次のことを行えます。
- メッセージを絞り込み、受信トレイ全体を検索する。
- クイック返信とよばれる事前作成されたテンプレートを含むメッセージを送信したり、送信スケジュールを設定したりする。
- 予約に参加するゲスト全員と、1つの会話グループでやり取りする。
- 会話履歴がわかりやすく表示されるスレッド返信を使用する。
- 送信したメッセージを編集したり、送信を取り消したりする。
- 既読表示機能を使って、ゲストがメッセージを閲覧したかどうか確かめる。
- 絵文字でメッセージに反応する。
Filtering and searching messages
The Messages tab organizes messages into categories. The main categories are Homes, Experiences, Services, Traveling, Support, and Direct Messages.
The default view, All, shows only the categories relevant to your Airbnb account. Select any category to filter messages by type.
Within Homes, you can apply these additional filters:
- Unread displays only unopened messages.
- Trip stage sorts messages by reservation requests, upcoming reservations, currently hosting, and past reservations.
- Listings organizes messages by listing if you have more than one.
- Starred shows only the messages you’ve marked with a star.
Within Experiences and Services, you can apply these additional filters:
- Unread displays only unopened messages.
- Starred shows only the messages you’ve marked with a star.
- Group messages sorts conversation threads with more than one booking guest by reservation.
If you have a co-host or are a Superhost Ambassador, you’ll find these filters in the Messages tab:
- Co-host shows conversations between you and any co-hosts on a listing.
- Superhost Ambassador displays messages between you and hosts you’ve matched with.
The Traveling filter shows messages you send and receive as a guest. The Support filter shows conversations with Airbnb Support.
Looking for a specific conversation? You can search messages by names, words, or phrases. The results take into account any filters you’ve applied, helping you find conversations faster.
Sending quick replies
A quick reply is a short, pre-written message that’s saved as a template in your messaging settings.
Placeholders for details, like the guest’s first name, personalize each message by pulling information from your listing or the reservation.
Quick replies help you respond rapidly and save you time. Create your own quick replies or edit Airbnb’s templates to send right away or schedule for delivery later at key moments.
Learn more about quick replies for home, experience, or service hosts.
AIによるクイック返信の提案機能
クイック返信は、チェックイン・チェックアウトなどに関するよくある質問への回答として作成するメッセージテンプレートです。新しく導入されたAIによるクイック返信の提案機能を使用するには、クイック返信を設定する必要があります。
この機能では、AIがゲストの質問を理解し、ホストが作成したクイック返信の中から回答候補を自動で1つ提案します。提案されたクイック返信は会話グループに表示され、ホスト本人のみが確認できます。その際に、送信前の確認や編集を行えます。
Using other messaging features
Other features in the Messages tab help hosts and co-hosts connect with guests before, during, and after booking, as well as with each other.
- Threaded replies let you start a thread when replying to a message, which nests your response under the original message.
- Editing tools enable you to edit a message within 15 minutes of sending it, and unsend a message within 24 hours.
- Read receipts show whether guests or others have viewed your messages, unless they’ve turned off this feature in their account settings.
- Recommendations make it easy to share your guidebook and suggest local experiences or services in just a few taps.
- Photo and video sharing allows you to attach files to your messages to co-hosts and to guests after their booking is confirmed.
「メッセージ」タブに関するQ&A
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